בדיקת פוליגרף כחלק מהליך קבלה לעבודה

ארגונים וגופים עסקיים רבים, בעיקר אלו העוסקים בנושאים רגישים מבחינה ביטחונית, פיננסית או מסחרית, נוהגים לערוך תהליכי גיוס מורכבים עם תהליכי סינון ומיון קפדניים זאת על מנת להבטיח סטנדרטים גבוהים בקבלת העובדים לארגון ויצירת מערך משאבי אנוש העולה בקנה אחד עם ערכי הארגון, יעדיו וצרכיו.

תהליך יעיל ואיכותי יגרור אחריו השלכות רבות חשיבות שישפיעו על הארגון בהווה ובעתיד הרחוק. אחת הדרכים הנפוצות והיעילות לסינון עובדים היא באמצעות בדיקת פוליגרף ("מכונת אמת") למועמדים למשרה. על מנת לבצע בדיקה זו באופן המקצועי והמדויק ביותר, נדרשים שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בהפעלת הציוד, ניסוח השאלות וניתוח הנתונים של הבדיקה.

מדוע חשוב לבצע בדיקת פוליגרף?

בדיקת הפוליגרף מודדת מספר קריטריונים בעובד אשר יתרמו לעבודתו השוטפת בארגונך:

בדיקת אמינות העובד

האם העובד או המועמד עקבי בתשובותיו? האם הוא אומר את האמת בקלות? כאשר הבדיקה נערכת באווירה רגועה ונוחה, תוצאותיה מדויקות למדי.

תדמית ויוקרה

ארגון המנהיג תהליך סינון קפדני ומציב כחלק מההליך בדיקת פוליגרף, משדר כי מדובר במשרה יוקרתית אשר מציבה קריטריונים גבוהים במיוחד להתאמת המועמדים למעמדה. כך עובר המסר של תדמית היוקרה הן למתחרים, הן ללקוחות והן למועמדים איכותיים אשר יביעו עניין במשרה.

תוצאות מהירות

התהליך פשוט ומהיר והתוצאות כמעט מידיות כך שיוכל להשתלב בקלות בתהליך הגיוס מבלי להכביד עליו.

כיצד נערכת הבדיקה?

מכונת הפוליגרף מודדת מספר מדדים חיוניים בלתי רצוניים של הנבדק כמו קצב הדופק, הנשימה לחץ הדם, והמתח החשמלי בעור המשתנים באופן ניכר בעת אמירת דברי שקר. כך ניתן לבחון האם הנבדק דובר אמת. בעת הבדיקה, מוצמדות אלקטרודות וחיישנים שונים אל גוף הנבדק המודדים נתוני גוף שונים. במקביל, נשאל הנבדק שאלות שונות ובמידה וחלים שינויים קיצוניים במדדים החיוניים, עשוי הדבר להצביע על כך שתשובת הנבדק לשאלה היא שקרית.

אילו שאלות מוצגות בפני עובדים בתהליך הבדיקה?

ראשית, יוצגו שאלות שונות אשר אין להן כל חשיבות לנושא הבדיקה כמו פרטים אישיים שונים ושאלות טריוויאליות כאלה ואחרות. שאלות אלו נקראות "שאלות סרק" ומטרתן היא לגרום לנבדק לחוש בנוח, להירגע ולהביע אמון במתשאל. שאלות אלו גם יסייעו לנו לקבל אומדן על מדדיו החיוניים של הנבדק במצב נורמטיבי כדי שניתן יהיה להשוות אותן ביתר קלות לדברי שקר. לאחר מכן, יישאל הנבדק שאלות שמטרתן להוציא את הנבדק מאזור הנוחות שלו ולהבהיר לו את החשיבות של אמירת אמת בבדיקה. שאלות מסוג זה עשויות להיות למשל: האם אתה נוהג לשקר? האם ביצעת אי פעם עבירה? האם השתמשת בסמים? וכו'.

לבסוף, יישאלו השאלות הרלוונטיות לבדיקה שמטרתה לבצע סינון ביטחוני, פלילי ולבדוק את אמינות המועמד, יכולתו לשמור על פרטיות המידע ולבחון את טוהר האינטרסים שלו.

מרחבי הרשת:

מטרנה מחברת בין אימהות בחופשת לידה

מטרנה – כתבה באתר דה מרקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *