חוק פיצוי פיטורין

עובד מפעל, דע את זכויותיך

מוצרי מזון, משקאות ואפילו מוצרי אלקטרוניקה אינם נוחתים עלינו סתם כך מהשמיים, מאחוריהם עומדים אנשים –  עובדי ייצור שעובדים מסביב לשעון בפסי הייצור של המפעלים השונים במשמרות יום ומשמרות לילה ארוכים תוך שמירת איכות ובטיחות של המוצרים אותם אנו צורכים ביום יום.

מחקרים שנעשו מגלים שיש מתאם מאד גבוה בין שחיקה פיזית לנפשית ולהיפך, בין נפשית לפיזית. עובדי ייצור נמצאים תמיד בסיכון של שחיקה, לעיתים מדובר בעבודה מפרכת ומאומצת, יש מקרים שהעבודה מתבצעת בסביבות חומרים מסוכנים, עבודה במשמרות לפחות ארבע משמרות לילה או ערב בחודש ועוד תנאים כאלה ואחרים המביאים לשחיקה מתמדת גם מהסיבה שיש להם סיכוי גבוה לתאונות ופגיעות עבודה.

דוגמאות לפגיעות שיכולות לנבוע אצל עובדי ייצור

ישנם עובדי ייצור הנמצאים בחשיפת יתר לפגיעות ותאונות במקום העבודה שלהם כמו לדוגמא:

  • תאונה הנגרמת בשל החלקה על משטחים רטובים, מים, שמנים וכד'.
  • פגיעה על ידי מכונות – התפסות היד במכונה או קטיעת איברים.
  • פגיעות גב העלולות להיגרם כתוצאה מעבודה פיזית ואף מעבודה סטטית.

פגיעות מסוג זה עשויות לנבוע כתוצאה מגורמים שונים, החל מפגיעה בשל תאונה ועד לפגיעה שנגרמה כתוצאה מפעולות מאמץ חוזרות ונשנות.

  • פריצת דיסק כתוצאה מהרמת משאות כבדים תוך כדי העבודה
  • שברים בגוף כתוצאה מנפילה מסולם במהלך העבודה ועוד.

תנאים פיזיים הולמים במקום העבודה

כל עובד זכאי לתנאי עבודה נאותים במקום בו הוא עובד ולכן לפני שמתחילים לעבוד במפעל, ישנם כמה נקודות שצריך לתת עליהם את הדעת:

עוד לפני שמתחילים את העבודה במפעל חשוב לוודא שהמפעל מציע עבודות בתנאים פיזיים הולמים כמו: הגבלת רעש, אספקת מים, חיבור לחשמל, חדרי שירותים תקינים וראויים לשימוש במקום העבודה או בקרבתו
זכות לעבוד בישיבה, מניעת עישון במקום העבודה, עמדה מקורה לעובדי שמירה ואבטחה, יום חופשי בשבוע, שמירה על פרטיות העובדים, אספקת בגדי עבודה ועוד.

הזכות לקבלת תנאים פיזיים סבירים הינה זכות אוטומטית לה זכאי כל עובד באשר הוא.

דבר נוסף, כבר בראיון הקבלה לעבודה מומלץ לוודא האם העובד יהיה זכאי לקבל הטבות מיוחדות, יתכן  שזה ישמע מעט חצוף לברר ולקבל פרטים על כך כיוון שהטבות יכולות להישמע כפריבילגיה וזכויות יתר אבל כאשר מדובר בתחום של עבודות הייצור, צריך לקחת בחשבון שמדובר באלמנט בעל חשיבות שעשוי למנוע את השחיקה בעבודה.

עובד שטוב לו בעבודה הוא עובד טוב

כל בר דעת מבין שעובד המרוצה ממקום עבודה, הוא ייתן מעצמו את המקסימום ואת מלא התפוקה להצלחת החברה.
חברות מותג הידועות כמובילות כמו לדוגמא החברה המרכזית, מודעות לעצם העניין ולכן את הן שמות את העובדים במרכז, מעניקות הטבות מיוחדות לעובדים ולמשפחותיהם תוך ליווי שלהם ברגעים המשמעותיים של החיים,הן דואגות תמיד למתן הכשרות וקידום העובדים בכל תחום ומכל מחלקה ולכן סל ההטבות שהם מעניקים לכל עובד הינו מהמובילים בתעשייה.

 

מרחבי הרשת:

מטרנה מחברת בין אימהות בחופשת לידה

מטרנה – כתבה באתר דה מרקר

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר רמי לוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *