תאונת עבודה – פיצויים

תאונת עבודה

על פי חוק, תאונת עבודה מוגדרת כסיטואציה שבה אדם נפגע בזמן עבודתו. חוק הביטוח הלאומי מתאר מקרים שונים הנחשבים לתאונת עבודה כמו למשל תאונת דרכים המתרחשת בדרכו של אדם לעבודתו. בביטוח הלאומי קיימות 2 מחלקות המטפלות באנשים שנגרם להם נזק לגוף.

  1. מחלקת נפגעי עבודה
  2. מחלקת נכות כללית

במצבים בהם אדם נפגע במהלך עבודתו, על פי חוק הוא זכאי לפיצויים ממחלקת נפגעי עבודה. נפגעי עבודה שנעדרו מהעבודה לתקופה של עד שלושה חודשים, יקבלו פיצויים על סך שלושת החודשים הללו בהם לא יכלו לתפקד ולהשתכר בכבוד. במידה ועובד נפגע במסגרת עבודתו לתקופה של מעל שלושה חודשים, יוגדרו אחוזי הנכות בהתאם לחוק זאת לאחר שיוגשו תביעת נכות מהעבודה ואז יוכלו לקבל כסף עבור נכות זמנית או קבועה.

את מי יש לתבוע לאחר שנפגענו במסגרת עבודתנו?

הצעד הראשון אותו יש לעשות הינו לפנות למוסד לביטוח הלאומי זאת בכדי שנוכל לקבל את הפיצויים הרלוונטיים. במידה ומדובר בפגיעה כתוצאה מתאונת דרכים, יש להגיש את התביעה דרך ביטוח החובה של הרכב בו נפגענו. תאונת עבודה שהתרחשה כתוצאה מרשלנות, יש להגיד תביעה נגד המעסיק.

כמה כסף אני צפוי לקבל אם נפגעתי בתאונת עבודה?

קשה להעריך את גובה הפיצויים מיד לאחר התאונת שכן המוסד לביטוח לאומי בוחן כל מקרה לגופו. גורמים כמו רמת הפגיעה, נכות רפואית, גובה המשכורת, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, משך הזמן שבו אנו נעדרים מהעבודה כתוצאה מהפגיעה נחשבים לרכיבים המשפיעים על גובה הפיצויים.

נפגעת בתאונת עבודה? מה עליך לעשות

הדבר החשוב ביותר אותו יש לזכור הוא שעלינו ליידע הן את המעביד והן את הגורמים הרפואיים אליהם אנו ניגשים כי קרתה לנו תאונת עבודה. מהמעביד יש לבקש טופס 250 שמפנה אותנו לקבלת טיפול רפואי ספיציפי. בטיפול הרפואי יש לתאר את כל הפגיעות, הכאבים והדברים אותם אנו חשים כתוצאה מהפגיעה. יש לשמור את כל הטפסים והחומר הרפואי שישמש אותנו בשלב מאוחר יותר להגשת התביעה.

טיפ: כדאי להתייעץ בנוגע לזכויות שלהם עם חברות כמו לבנת פורן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *