איך לדעת האם המעסיק תופס טרמפ על הקורונה

משבר הקורונה סיפק לנו את אחד מהמשברים הכלכליים הגדולים והמאתגרים שחווה העולם אי פעם, בבאת אחת השווקים קרסו בכל העולם ומיליוני אנשים הפכו למובטלים ומבקשי עבודה, עסקם שעדיין פועלים מנסים להתאים את עצמם ולהכין את הקרקע למכה כלכלית שאין צפי לעוד כמה זמן תמשך.

כחלק מאותה הכנה רבים מהעסקים החלו לפטר, להוציא לחלת ולקצץ בשכר של עובדים, כל זאת בכדי להפחית עלויות ולהכין את העסק לזמנים קשים בהם ההכנסה תהיה קטנה מהרגיל, אבל איך יודעים שבעלי העסקים לא תופסים טרמפ על משבר הקורונה ומקצצים בשכר רק בגלל שיש להם יותר כוח על כל עובד ועובד שלהם?

איך יודעים שהמעסיק לא מקצץ בלי סיבה

בעוד רוב העסקים במשק נפגעו מהמשבר הנוכחי ישנם לא מעט עסקים שדווקא משגשגים לא רע מאז שפרץ המשבר, חקלאות מסוימת, מכולות, סופרים, חברות המייצרות סבונים וחומרי חיטוי ועוד….

כאשר עובדים מתבקשים לקצץ בשכרם לרוב הסיבה תהיה כדי לתת לעסק סיכוי לצלוח את החודשים הקרובים בהם ההכנסות יורדות משמעותית בגלל המשבר, כאשר זהו המצב אפשר להבין את בעל העסק ואף לתמוך בצעדיו כדי שהעסק יעבור את תקופת המשבר ולכם תהיה עבודה גם אחריו, אך במידה והעסק דווקא עלה בהיקף פעילותו ובכל זאת בעלי העסק דורשים מכם לקצץ בשכר כנראה שהם משתמשים בכוח שיש להם עליכם עכשיו והוא שאף עובד לא רוצה לצאת לאבטלה בתקופה הזו שהצפי למצוא עבודה חדשה לא נראה באופק אפילו.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין בישראל
משרד עורכי דין שי פניני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *