חוק הגנת השכר

הטבות המס שכל עובד צריך להכיר

אין משמח יותר מלגלות שאתם זכאים להחזר מס. כסף שלא ציפיתם לבואו כי לא חישבתם נכון את הסכום הסופי או לא ידעתם כלל שזכותם לקבל, זורם ישירות לחשבון הבנק.
הפתעות חיוביות הן דבר נעים ויתכן שאם תחקרו לעומק תגלו שאתם יכולים לפעול למען מימוש הטבות המס שלכם ולקבל יותר. אבל למה לחקור שאפשר לקבל את כל המידע ממש כאן לפניכם? הטבות מס חשובות שכל שכיר חייב להכיר.

נקודות זיכוי כבר חישבתם?
הכירו את המחשבון של מס הכנסה, אלמנט שימושי מאוד שיוכל להציג בפניכם את נקודות הזיכוי שמגיעות לכם, בהתאם לקריטריונים שונים משירות צבאי ועד נישואין. את נקודות הזיכוי מפחיתים מגובה המס שאתם עתידים לשלם. הזכאויות מגוונות ומחולקות לקטגוריות: כמו למשל, זכאות שנוגעת לבני זוג כמו נקודות זיכוי בגין בן זוג שלא עובד, נקודות זיכוי שקשורות להיותכם הורים לילדים בגילאים מסוימים, זכאות בגין לימודים, זכאות בגין שירות צבאי או לאומי, מוגבלויות שונות, גירושין וכדומה. ניתן להשתמש במחשבון לחישוב השווי של נקודות הזכות ובכל מקרה, יש להקפיד על מילוי טופס 101 על מנת שהמעביד יפחית את גובה נקודת הזכות מתשלום המס.

החשיבות של תיאום מס
שכירים שעובדים בעבודה נוספת נדרשים להגיש תיאום מס, בין אם באמצעות מקום העבודה על ידי מילוי טופס 116 או באופן עצמאי, כולל מסמכים המעידים על ההכנסות. ניתן להגיש תיאום מס בדרך מקוונת רק שכירים שהכנסתם אינה עולה 290,196 ₪. חשוב לשים לב שרשות המס שולחת תיאום מס אוטומטי שלא בהכרח משקף את המצב ולכן, חשוב להגיש תיאום מס יזום עם כל המסמכים או להגיש ערעור על תיאום המס האוטומטי על מנת לקבל הקלות במס ונקודות זיכוי שונות. אם הינכם זכאים, תקבלו את ההפרש על תשלומי המס. בכלל, תמיד כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי תכנון מס בצורה נכונה.

עד הפנסיה עוד תחסכו כסף
חיסכון לפנסיה הוא תהליך חשוב וחלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה, אבל קיימת גם הטבת מס שנתית לשכירים על החיסכון לפנסיה. ההטבה ניתנת כחלק מסעיפים 45 ו-47 לפקודת מס הכנסה. מי שזכאי להטבה הוא כל מי שמשלם מס הכנסה ומפקיד לקרן פנסיה ועל ידי הגדלת ההפקדה לקרן הפנסיה ניתן גם להגדיל את הטבת המס. שכיר זכאי לזיכוי ממס הכנסה בגובה של 35% מתוך הסכומים שהפריש לביטוח פנסיוני ולנכון לשנת 2019, הסכום המקסימלי ששכיר יכול להפריש כדי לזכות בהטבת מס הוא כ-7,392 ₪ לשנה. על פי פקודה 47, מי שמפקידים אך מקור הכנסתם אינו מובטח – כלומר המעסיק של הכנסה זו לא מפקיד לקרן פנסיה, יכולים להפקיד באופן עצמאי לפנסיה ולקבל הטבת מס נוספת לאחר הגשת דוח שנתי למס הכנסה. 

משלמים משכנתא? זה בשבילכם!
אם החלטתם לרכוש נכס ולקחתם משכנתא, חשוב שתדעו שמגיעה לכם הטבת מס על ביטוח חיים למשכנתא. ההטבה כוללת החזר בשווי -25% מכלל תשלומי הפרמיה עבור ביטוח חיים למשכנתא. אפילו אם לא ידעתם על ההטבה, תוכלו לקבל אותה רטרואקטיבית כ-6 שנים לאחור. חשוב לשים לב שרק ביטוח חיים למשכנתא מוכר לצורכי מס ולא ביטוח מבנה והבנק אמור לשלוח את התשלום לצורכי מס מדי שנה או דרך חברת הביטוח דרכה בוצע ביטוח החיים למשכנתא.

במידת הצורך ואם תרצו לקבל הכוונה מקצועית בענייני מיסים, תוכלו לפנות לעו"ד המתמחה בזירת המיסוי ויוכל להעניק לכם את כל המידע הרלבנטי ולייעץ כיצד לפעול על מנת לקבל את כל ההטבות שמגיעות לכם במסגרת הטבות המס השונות.

 

מרחבי הרשת:

מטרנה מחברת בין אימהות בחופשת לידה

מטרנה – כתבה באתר דה מרקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *