הליך פיטורים נכון מהו?

על פי החוק, לפני פיטורים של עובד, חייבים לקיים שימוע. אם אתם מעסיקים עובדים ולא יודעים כיצד לקיים את ההליך בצורה תקינה על פי החוק, המאמר הבא בשבילכם. פעולה לפי החוק תקטין משמעותית את החשיפה של המעביד לתביעה.

איך עורכים בצורה נכונה שימוע נכון לפני פיטורים?

פסיקת בתי הדין לענייני עבודה הגדירה כללים ברורים לשימוע ולפעולות שמעסיקים  חייבים לבצע, תוך כדי ואחרי תיאומו. אם השימוע לא מבוצע כלל או מבוצע חלקית, אתם אוטומטית חשופים לתביעה ולתשלום פיצוי משמעותי.

ראשית כל, יש להודיע לעובד מראש על שיחת השימוע, זאת במטרה לאפשר לעובד להיערך לשיחה בזמן. חשוב לעדכן את העובד כי הוא יכול וזו זכותו להגיע לשימוע בנוכחות מלאה של עורך דין או מישהו אחר ניטרלי. כלל נוסף שחשוב לקיים הוא לשלוח לעובד זימון כתוב בו תציינו את כל הטענות כנגד העובד. חשוב לגבות את טענות אלה עם מידע ומסמכים רלוונטיים.

שנית, במידה והעובד מבקש לדחות את המועד של השימוע, בכדי שיוכל להיערך לך בצורה טובה, אין זו חובתכם, אבל השתדלו להתחשב ולהיענות לבקשתו. דבר נוסף שחייב להתבצע כדי שהשימוע יתבצע בצורה חוקית ועל פי ההליך המקובל הוא לתעד אותו באמצעות פרוטוקול. הפרוטוקול חייב לכלול את תגובות העובד. בסוף השימוע, החתימו את העובד על הפרוטוקול כולל התאריך שבו השימוע התקיים.

על השימוע להיערך בתום לב ובנפש חפצה

מה זה בעצם אומר בתום לב ובנפש חפצה?. זה אומר שלא מדובר בטקס שאנועורכים רק לצאת לכדי חובה, גם אם מדובר בצמצום עובדים או בהיערכות מחדש של החברה.

בנוסף, עליכם להציג את הטענות כנגד העובד בפניו ולאפשר לו להגיב. יש להבהיר לעובד שמדובר בשיחת שימוע לפני פיטורים וכי הדברים שלא יובאו בחשבון לפני שתתקבל החלטה. פיטורים מיידיים במהלך השימוע אינם הגיוניים, יש לחשוב על הדברים כמה ימים ורק אז להחליט.


מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מדריך למטפס ההרים המתחיל
יורם קראוס – גלובס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *