הצעת החוק לחופשת לידה לגברים – כל מה שצריך לדעת

על פי הצעת החוק אשר נידונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, גם הצד ההורי שלא ילד בפועל יוכל לבלות עם הרך הנולד. אם הצעת החוק תאושר בכנסת, אבות יוכלו להישאר בבית למשך 5 ימים של חופשה כאשר יש קאטצ‘ קטן והוא ש-3 ימים מתוך ה-5 הללו, הם על חשבון ימי חופשה שכבר יש לאותם אבות שרוצים למשש את הזכות לצאת לחופשה קצרה. ה-2 ימים הנוספים הם על ימי מחלה. אז אפשר להעלות את השאלה ששואלת מה כבר השינוי הגדול?הרי ימי מחלה או ימי חופשה כל אחד מאיתנו יכול לקחת בכל מקרה על פי החוק וזה לאו דווקא דורש אירוע משמח כמו לידה.

העניין הוא, שיש לא מעט מקומות עבודה שלא רואים את זה בעין יפה ולכן מהרגע שהחוק יאושר בכנסת, זה יהיה מוגדר בעצם כחוק ולאותם מעסיקים לא תהיה ברירה אלא לאשר את החופשה הזאת, למרות שהיא על חשבון אותם ימי מחלה וימי חופשה.

מה אפשר לעשות בינתיים?

בעיקרון לכל גבר יש את האפשרות לחלוק יחד עם בת הזוג את חופשת הלידה שלה. כלומר אפשר לצאת לחופשת לידה חלקית על חשבון חופשת הלידה של בת הזוג. את החלוקה הזו ניתן לעשות כבר מהשבוע השביעי שאחרי הלידה כאשר תקופת החופשה משתנה בהתאם לזכויות האישה במקום העבודה שלה. בכדי לממש את הזכות הזו, העובד יהיה חיב להגיש למעסיק הצהרה שנחתמה על ידו ועל ידי בת הזוג כ-30 ימים לפני היום שהוא מתכנן לצאת לחופשה.


מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מדריך למטפס ההרים המתחיל
יורם קראוס – גלובס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *