חוק שכר המינימום

על פי חוק שכר המינימום, כל עובד זכאי לתשלום שכר שלא יפחת משכר המינימום שמתעדכן אחת לכמה זמן. את השכר קובעים על פי גיל העובד ועל פי אופן העסקת העובד.

נכון לחודש יולי 2016 שכר המינימום עומד על 25.94 ש״ח לשעה, 4,825 כשכר הניתן באופן חודשי – עד 43 שעות שבועיות או 222.69 ש״ח כשכר הניתן באופן יומי עבור 5 ימי עבודה או 193 ש״ח כשכר הניתן באופן יומי עבור 6 ימי עבודה.

מה אומר החוק?

על פי חוק שכר המינימום, זכותו של עובד מעל גיל 18 לקבל שכר מינימום בין אם הוא מועסק במשרה מלאה או במשרה חלקית. זכות זו חייבת להיות ממומשת מצד המעסיק ומצד העובד ואיננה ניתנת לוויתור. על פי החוק, גם עובדים שנמצאים בתקופת הכשרה חייבים לקבל תשלום. עובדים אשר נעדרים ממקום עבודתם יקבלו שכר נמוך משכר המינימום המצוין בחוק, זאת על פי הסכם העבודה שנקבע מראש ובהתאם למשך הזמן שהם נעדרים ממקום העבודה.

איך מחשבים את שכר המינימום ומה הוא כולל או לא כולל?

את שכר העבודה מחשבים על פי הסכום שנקבע בחוק. הוא אינו כולל ותק, תוספת על עבודה במשמרות והחזרי הוצאות. השכר כולל שכר יסוד או שכר משולב ותוספת יוקר.

מעביד שלא משלם על פי חוק את שכר המינימום שמגיע לעובד עובר עבירה פלילית ועלול להיתבע ולשלם כנס גבוה או לעונש של שנת מאסר אחת.

שכר המינימום עבור עובדים הנמצאים מתחת לגיל 18 מחושב לפי שבוע עבודה הכולל 40 שעות שבועויות או 173 שעות עבודה בחודש. ככל שהגיל עולה, כך עולה גם השכר.

עוד משהו שיעניין אותך:
עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השיווק שרכשה את חברת מובלין