קבלת עובד חדש לחברה

כיצד לגייס עובדים טובים ומתאימים לעסק?

לא קשה לגייס עובדים לעסק – קשה יותר לגייס עובדים טובים ומתאימים. על כל משרה במשק יש מתחרים רבים שנבדלים ביניהם ברמת הידע, רמת הניסיון ודפוסי האישיות. באותה מידה, לכל חברה שמראיינת מועמדים יש דרישות משלה והיא יודעת מי הוא המועמד האידיאלי עבורה. עכשיו מה שנותר הוא לקחת את המועמד האידיאלי – ולמצוא אותו בפועל. כיצד ניתן לעשות זאת הלכה למעשה?

פנייה לחברת השמה

רוב העסקים והחברות יפיקו תועלת רבה מעבודה עם חברת השמה מקצועית. כשרוצים למצוא את המועמד האידיאלי, צריך את הידע והכלים לסנן מועמדים באופן שהוא גם יעיל וגם מדויק. יתרה מכך, צריך שיהיה גם את הצוות והזמן להשקיע בתהליך. אם לכל סיר יש מכסה, חברת ההשמה יודעת איך למצוא את המכסה יותר טוב מכל גורם אחר.

בניית תכנית לגיוס

גיוס עובדים מצריך אסטרטגיה ברורה. יש לחשוב לעומק על אופי ודרישות התפקיד והחברה ועל נתוני המועמד האידיאלי, ולהחליט מהם השלבים לגייס אותו ובאילו שיטות וערוצים להשתמש – חבר מביא חבר, רשתות חברתיות, לוחות דרושים – וכו'.

מערכת חכמה לסינון ומיון

כשנפתח תקן למשרה, כמות הפניות שתגיע עשויה להיות עצומה. חשוב להיעזר בטכנולוגיה שתסנן סינון ראשוני ותמיין את היכולות, הכישורים והניסיון של המועמדים השונים. כדאי לדעת לרתום את הטכנולוגיה המודרנית גם לצורך הזה ולנהל את תהליכי גיוס וליווי המועמדים בדרך שחוסכת בזמן ומאפשרת איתור אישי ומדויק.  

 

שימוש חכם ברשתות החברתיות

גיוס עובדים דרך הרשתות החברתיות הוא עניין פופולארי ומפותח, ובפרט דרך רשתות כגון פייסבוק ולינקדאין. זאת ניתן לעשות דרך פרסום מודעות ופוסטים באופן אורגני וממומן ובעזרת שימוש בקבוצות פייסבוק רלוונטיות.

 

חבר מביא חבר

שיטת חבר מביא חבר היא שיטה טובה כאשר היא מיושמת בצורה נכונה. בהחלט אפשר להיעזר בהמלצות של עובדים קיימים, שמכירים את החברה, את האנשים שעובדים בה ואת דרישות התפקיד, ומצד שני מכירים גם את האנשים שהם יכולים להמליץ עליהם מבחינה אישית ומקצועית. בכל זאת יש לזכור שהם לא אובייקטיביים לחלוטין, כי בכל זאת מדובר באנשים שקרובים אליהם או שהם מכירים ברמה זו או אחרת, ואין לוותר על תהליך מיון מסודר ובדיקה קפדנית של כל מועמד.

לחפש גם את מי שלא מחפש

לפעמים המועמדים הטובים ביותר הם אלו שלא מחפשים כרגע עבודה באופן אקטיבי, אבל כן עונים על כל דרישות התפקיד. אולי הם אינם מודעים להיצע שיש בחוץ ולאפשרות שלהם להתקדם מבחינת שכר, תנאים ותפקיד. חברת השמה מקצועית תדע להגיע גם אליהם, לרבות דרך הרשתות החברתיות, ולהציע להם להתמיין לתפקיד.

 

עוד כתבות מרחבי הרשת:
יורם קראוס – כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *