מהו שימוע ומה זה אומר מבחינת העובד?

לפני שמעסיק מקבל החלטה לגבי פגיעה בשכר של עובד, העסקה של עובד, פגיעה בתנאים לשינוי וכדומה, עליו ליידע את העובד ולתת לו את הזכות להביע את הטיעונים שיש לו שלפעמים אין אנו מכירים עד הסוף.

לכן, אם אתם מתכננים לפטר עובד או שוקלים להרע את תנאיו  מכל סיבה שהיא, עליכם לספר לו על כך ולפרט את הסיבות בגינן אתם שוקלים לקבל את ההחלטה וגם לתת לו את ההזדמנות להביע את עצמו.

איך זה עובד?

לפני הכל עלינו לכתוב מכתב שנקרא זימון לשימוע. במכתב זה יש כמה פרטים שחייבים להופיע: כל הסיבות שבגינן בחרנו לקיים את השימוע לעובד, את הזמן שהשימוע מתקיים, בפני מי הוא מתקיים וכל הפרטים הנוספים כדי שהעובד יוכל להבין שההחלטה שאנו עומדים לקבל היא יחידה ונכונה גם יחד. בנוסף, יש לאפשר לאדם אחר להיות נוכח בשימוע שיגן על העובד ועל האינטרסים שלו.

איך מתקיים שימוע?

כשהעובד מגיע לשימוע עלינו להקשיב לעובד לכל מה שיש לו להגיד לנו. הרעיון הוא לשמוע את זה בצורה פתוחה וכנה, לפני שקיבלנו החלטה. במהלך השימוע מתנהל פרוטוקול. הפרוטוקול יועבר לעובד במידה והוא מבקש. הפרוטוקול מייצג את כל מה שנאמר בשימוע. במידה ויש התנגשות אישית, חשוב שיהיה בשימוע אדם ניטרלי שירשום את הדברים שהעובד אומר כתגובה לדברים שנכתבו בזימון לשימוע.

מה קורה אחרי השימוע?

לאחר השימוע עלינו לחשוב על כל מה שנאמר במהלכו, לקחת לעצמנו כמה שעות או כמה ימים, תלוי בכובד הטיעונים שהוצגו ולקבל החלטה.  מטרת השימוע היא לתת לעובד את הכבוד שמגיע לו, את הזמן והמקום להביע את עצמו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *