עורך דין דיני עבודה

מה אתם יודעים על זכויות ההעסקה שלכם?

פרילנסרים? שכירים? לא משנה באיזו צורה בחרתם לעבוד, אנחנו יכולים להבטיח לכם שאתם לא מודעים לכל הזכויות שלכם כשמדובר בהעסקה שלכם, ובטח לא יודעים איך להגן על עצמכם במקרה הצורך. אף אחד לא לימד אתכם דבר על דיני עבודה ומה מגיע לכם כאשר אתם חותמים על חוזה עבודה אישי.

עכשיו, כשהבנתם שאתם באמת לא יודעים הרבה על מה מגיע לכם, המשיכו לקרוא כדי לקבל קצת מידע. אם זה לא יספיק לכם תמיד תוכלו להתייעץ עם עורך דין שעוסק בדיני עבודה ובייצוג עובדים.

בראש ובראשונה, כאשר אתם מתחילים לעבוד עבור עסק, חשוב שהתנאים יהיו ברורים מראש ורצוי מאוד בכתב. זהו עיקרון חשוב כיוון שאם במיד ה תצטרכו להוכיח משהו, הדבר יהיה רשום ולא תאלצו להגיד 'הוא אמר לי'. כשיש לכם ראיות אי אפשר להתווכח איתכם. בנוסף, חוזי עבודה תמיד יהיו מנוסחים לפי העסק ואיך שעורך הדין של העסק ניסח אותו. לכן, חשוב שתקראו לפרטי פרטים את החוזה עליו אתם חותמים בכדי שלא יהיו לכם הפתעות בהמשך הדרך.

אם אנחנו כבר מדברים על חתימה על חוזה, חשוב כמו כן שתדעו כי אינכם חייבים לחתום ברגע שקיבלתם את החוזה לידכם. חוזה ניתן לקחת הביתה, להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה ולשקול האם החוזה לשביעות רצונכם. אל תחתמו אם אתם לא מסכימים על דברים בחוזה. במעמד החתימה על החוזה, עברו עם המעסיק על החוזה בפעם האחרונה כדי לוודא שהכל ברור ובהיר לכולם.

בחוזה צריכים להיות מוזכרים הנושאים הבאים

  • הסדרת ימי חופשה
  • סיכום שכר
  • ימי מחלה
  • שעות נוספות
  • ביטוח פנסיוני

במידה ואחד הדברים לא מוזכרים כסעיפים בחוזה, דברו עליהם וודאו כי יכנסו לחוזה. אם אתם מרגישים שלאחר החתימה מתבצעים דברים שלא סוכמו בחוזה, אתם רשאים לדבר עליהם עם הבוס שלכם ולבאר את הדברים. באם אתם רואים שהנושא מתדרדר ואתם חשים לא מוגנים אתם יכולים להיעזר בעורך דין אך ודאו את מומחיות עורך דין דיני עבודה.

שלא כמו בעבר, היום ניתן לפתוח עסק אפילו מהבית ובכך הגבולות מטשטשים מעט. מעסיקים רבים המחפשים עובדים דרך הבית מנצלים את העובדה שהם לא צריכים לשלם על דברים מסוימים ומנסים להגיע להסדרים שלא כחוק. גם אם אתם עובדים עצמאיים,  אין זה אומר שלא מגיעות לכם הזכויות שלכם. עובד עצמאי, מבחירתו להיות עצמאי, חייב להיות מודע לזכויות והחובות שהבחירה שלו מעניקה.

הדעה הרווחת בקרב מעסיקים רבים היא שהחוק לטובתם וכי הם יכולים לעשות מה שברצונם כשזה מגיע למשא ומתן עם עובדיהם. כאשר המעסיק בטוח שהעובד זקוק לעבודה שלו, הוא מרגיש בעלות יתרה עליו. דבר שיכול לעבור על החוק ואתם, כעובדים, לא ידעתם.


מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מדריך למטפס ההרים המתחיל
יורם קראוס – גלובס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *