זכויות נשים בעבודה

זכויות נשים

נשים סובלות מאי שוויון, על כך אין עוררין הן בהיבט השכר והן בהיבטים רבים אחרים. חוק שוויון ההזדמנויות קובע כי חל איסור להפלות נשים עובדות בסביבת עבודה ולמרות זאת אנו נתקלים בהמון מקרים בהם נשים מופלות על רקע מגדרי.

נשים גם מופלות על רקע גיל, פעמים רבות הן מוטרדות מינית במקום העבודה שלהן על ידי מעסיק או בכיר אחר ולכן כל אותן זכויות שגובשו במהלך השנים מטרתן למנוע הפליה זו ולהרתיע מעסיקים מלנקוט בהרעת תנאים, להימנע ממצב של פיטורים מיד לאחר חופשת הלידה ושאר פעולות שמתרחשות במציאות ומערערות את מעמד האישה עוד יותר.

חשוב להדגיש כי נשים עובדות זכאיות למגוון הטבות ממוסדות ממשלתיים ולמעשה החוק מגן עליהן מפני אפליה אסורה במקום העבודה שלהן, זאת במטרה לאפשר יחס שוויוני שמסלק שיקולים זרים שלא קשורים לפן המקצועי.

ניתן לחלק את זכויותיהן של נשים בעבודה לכמה קטגוריות:

  1. שוויון הזדמנויות בעבודה.
  2. הזכות לתכנן ולהקים משפחה- (זכויות אישה לאחר הפלה, זכויות תעסוקה בעת טיפולי פוריות, איסור פיטור עובדת במהלך טיפולי פוריות, איסור פיטור עובדת במהלך תהליך אימוץ, איסור פיטור עובדת בזמן תהליך של פונדקאות ועוד).
  3. זכויות הקשורות לתקופת ההיריון והלידה – (היעדרות מהעבודה כתוצאה ממעקב היריון ובדיקות שיש לבצע, חל איסור לפגוע בהיקף המשרה של אישה הנמצאת בתהליך היריון, חל איסור לפטר אישה בזמן היריון ובזמן חופשת הלידה, יש פטור שניתן לנשים בהיריון מלבצע שעות נוספות בתקופה זו ועוד).

בנוסף, קיים חוק למניעת הטרדה מינית ולכל אישה יש את הזכות להגיש תביעה ולהוציא את הצדק אל האור.

כמו כן, כדאי להיות מודעות לזכויות הרפואיות שלכן ואם יש קושי במימוש אפשר להיעזר בחברות כמו לבנת פורן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *