טיפים לבחירת עו״ד

בחירת עורך-דין

החיים מזמנים לנו אינספור מצבים וסיטואציות אך לצערנו או שלא, לא לכולם אנו ערוכים מראש. מצב של תביעה או מצב שבו עלינו לתבוע מישהו הינו מצב המחייב בחירת עו״ד מקצועי שיעמוד לצדנו בהליך המשפטי מתחילתו ועד סופו בין אם מדובר בתחום הפלילי, הצבאי, האזרחי וכיוצא בזה. אז איך בוחרים…. הנה כמה טיפים…

  1. התמחות – הדבר החשוב ביותר אליו יש לשים לב הוא היותנו בוחרים בעורך דין שמתמחה בסוג התביעה בה אנו לוקחים חלק בין אם אנו הנתבעים או התובעים. יש המון תחומים בעולם המשפט החל מהתחום הפלילי, דרך גירושין, עבירות נזיקין, תביעות ייצוגיות ועד חתימת חוזים הקשורים לנדל״ן ולכן מאוד חשוב לבדוק באיזה משרד אנו בוחרים. יחד עם זאת, כאשר אנו בוחרים במשרד מקצועי עם המלצות עלינו בכל זאת לוודא כי עורך הדין שמייצג אותנו אכן פועל בתחום המדובר שכן יש משרדים המתמחים בכמה תחומים.
  2. המלצות – אל תתפתו לבחור ישר. קודם כל צמצמו את הרשימה ל-2-3 עורכי דין ונסו לאסוף המלצות אמינות. רק אחר כך, לאחר שהתלבטתם ובחנתם את מקור ההמלצות תוכלו לשקול את רמת האמינות שלהן ואז להחליט. אל תוותר על המלצות בין אם זה מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם או בין אם בעזרת האינטרנט.
  3. השוו מקרים – לאחר שצמצמתם את הרשימה ל1-2 עורכי דין ובדקתם המלצות עליכם לוודא שקיימים מקרים החופפים או מקבילים לשלכם בהם עורך הדין זיכה את התובע/הנתבע. בדיקה זו היא למעשה עדות לניסיון המקצועי של עורך הדין ומעידה על רמת הבקיאות שלו, על היכולת שלו להתמודד עם מקרים זהים לשלכם וטיפ זה למעשה יוביל למצב שבו בית המשפט מתייחס אליכם באופן שבו הייתם רוצים ולא להיפך.

זכרו, בחירת עורך דין איננה החלטה של מה בכך והיא עתידה להשפיע על המצב שלכם בהליך המשפטי, במיוחד כאשר מדובר בהליך פלילי אשר עלול להשפיע על עתידכם באזרחות.

עוד משהו שיעניין אותך:
עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השיווק שרכשה את חברת מובלין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *