ימי המשבר הקשים של הקורונה בשוק העבודה

ימים אלו הם ימי המשבר הגדולים בעקבות התפרצות הקורונה, אנו עדים לגל פיטורים והוצאות לחופשות ללא תשלום של מאות אלפי עובדים במשק, גל שלא זכור כמוהו בתולדות המשק הישראלי והערכה היא שזה רק ההתחלה, השיא עוד לפנינו, אז מה זה אומר לגבי יחסי עובד מעביד והאם עסקים רוכבים פה על הדרך כתירוץ ומתוך חזקת כוח על העובדים להוריד בשכרם ולנצל?

בכתבה זו נעסוק במשבר בשוק העבודה הנוצר בעקבות התפרצות הקורונה, כיצד חלק מהעסקים מטפסים על גבם של העובדים ומנצלים תקופה רעה כדי לצמצם בשכרם ואיך יראה המצב בעוד כמה חודשים.

• הורדות בשכר גם בעסקים פועלים – תופעה מכוערת שהחלה היא ניצול המצב וההצדקה של משבר להורדת שכרם של העובדים שמפחדים בזה הרגע לצאת לשוק העבודה ולחפש את עצמם באי הוודאות השוררת בחוץ ולכן מסכימים בכניעה להפחית בשכרם אפילו שהעסק פועל כרגיל ואין ירידה בהיקף ההכנסות.
• הוצאות המוניות לחופשות ללא תשלום – זוהי פעולה שרבים מהעסקים נוקטים בה עכשיו, כדי למנוע מהעסק לצלול למטה מצמצמים את ההוצאות ואחת האפשרויות היא להוציא את העובדים לחופשה ללא תשלום שנקראת בראשי התיבות שלה חלת, בסיטואציה זו הם משאירים דלת פתוחה עבור העובדים ובו בזמן מפחיתים את העלויות של המשכורות שלהם שבעת זו משלמת להם ממשלת ישראל באמצעות דמי אבטלה.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין בישראל
משרד עורכי דין – שי פניני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *