כיצד בעלי עסקים מתמודדים עם משבר הקורונה מול העובדים

משבר הקורונה הציב את בעלי העסקים במצב קשה ובחוסר וודאות כלכלית, מצד אחד הם רוצים לשמר את העסק שלהם ולצלוח את משבר הקורונה עם צוותי העובדים שעשו את העבודה עד היום מצד שני יש הגבלות תנועה, פחות לקוחות, פחות עסקאות והרבה פחות צפי לגבי העתיד הכלכלי, אז איך מתמודדים המעבידים מול העובדים בימים אלו?

בכתבה זו נביא בפניכם את הגישה שרוב העסקים בישראל נוקטים בה מול צוות העובדים שלהם, נסביר למה זו השיטה המקובלת ואיך לדעת כאשר המעסיק מנצל את המצב לטובתו שלא בצד.

השיטה להתמודדות של המעסיקים בעידן הקורונה

אז כאמור המצב במשק לא ברור, אין צפי לימים שאחרי המגפה, אין צפי איך הקהל הישראלי והעולמי יתנהג במהלך המשבר שעל פי רוב הערכות עוד יישאר איתנו חודשים ספורים לפחות ועל פי כן בעלי העסקים צרכים להיערך מבחינה תזרימית שלא יקלעו לקשיים כלכליים.

הדבר הראשון שצריך לעשות זה להתחיל ולצמצם את ההוצאות וכמעט בכל עסק עיקר ההוצאות הולכות למשכורות לעובדים, לכן רוב העסקים מתחילים שם את הליכי הצמצום.

בגלל שיש חוסר וודאות מאד גדול ביחס למשבר הזה רוב בעלי העסקים משאירים להם ולעובדים שלהם פתח מילוט, מה הכוונה?

ובכן יש מה שנקרא חופשה ללא תשלום או בראשי התיבות שכולנו למדנו לדקלם בחודש האחרון חלת, במצב זה לעובדים יש את הזכאות לחתום בלשכת האבטלה ולקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי בעוד המעבידים מצליחים לצמצם את ההוצאות של העסק ולשרוד עוד כמה חודשים מבלי לסגור את העסק בתקווה שהמשבר יחלוף מהר ויהיה אפשר לחזור לשגרה.

אך שימו לב!! ישנם לא מעט מעבידים שמנצלים את ימי הכאוס האלו בכדי לצמצם את משכורות העובדים שכן נשארים מתוך ידיעה שאף אחד לא יסרב במצב הנוכחי.

מרחבי הרשת:

מטרנה מחברת בין אימהות בחופשת לידה

מטרנה – כתבה באתר דה מרקר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *