הטרדה מינית בעבודה

 

הטרדה-מינית

החוק למניעת הטרדה מינית בישראל נחשב לאחד החוקים המתקדמים בעולם המערבי, כך אומרים מומחים בחקיקה ויועצים בסביבת עבודה. למעשה, אותו חוק עושה סדר במרחב שבו עד לפני כמה שנים לא ממש היו חוקים או כללים ברורים ומטרתו להגן על אישה או גבר שנחשפים להטרדה מינית מכל סוג שהוא. הרי אם חושבים על זה לעומק, מקום העבודה משמש כקניין עבור אדם ואמור לסייע לו בפרנסתו וזו זכות לכל הדעות הן בהיבט האישי והן בהיבט החוקתי.

לכן, כל מעשה של הטרדה מינית, הצקה מינית או הקנטה של אישה המגיעה למקום עבודתה באופן שגורם לה להרגיש ולחוש שלא בנוח תיחשב על פי חוק להטרדה מינית.

פעמים רבות הטרדה מינית בעבודה או רמיזה מינית מובילה למצב שבו אישה מרגישה שסוחטים אותה, היא מרגישה שהיא לא יכולה להתקדם במקום עבודתה, שהיא לא זכאית להטבות בשכר ובונוסים אלא אם כן תאפשר את אותן רמיזות או הקנטות או נגיעות.

מעשה מיני המתבצע במקום עבודה מכל סוג שהוא, מחייב הגשת תלונה במקום העבודה לממונה. בכדי שאכן תתקיים התקדמות ומשהו יקרה בפועל בנוגע לאותה תלונה שהוגשה, יש להעמיד את המטריד במקומו באופן ברור, זאת מבלי לאפשר לו לבצע את אותה הטרדה או הצקה בשנית. כל דבר החל מחיכוך פיזי, מגע שאינו נעים, מלל המשלב אמירות מיניות, בדיחות גסות – למעשה כל הדברים הללו ודברים נוספים המשלבים מיניות שאינה רצונית וגורמים לאישה לחוש שהיא לחוצה ונמצאת בסביבה מאיימת הם עילה להגשת תלונה בגין הטרדה מינית. לאחר שהבהרת כי אין אתם מעוניינת שהמעשה או האמירה יחזרו על עצמם, מומלץ לתעד את מה שמתרחש על ידי הקלטת שיחות טלפונים, שמירת אימיילים, הודעות וכדומה.

בכל מקום עבודה יש ממונה אליו ניתן להגיש תלונה להטרדה מינית אך לפעמים אותו ממונה כפוף למטריד עצמו ואז לא מתקיים צדק ולכן לעתים יש לפנות לעורך דין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *