ראיון עבודה עצות והכוונה

בתקופה האחרונה שלחתם קורות חיים ללא הפסקה והנה נענו אליכם ואתם מוזמנים לריאיון עבודה. בטקסט הבא תוכלו להיחשף לכמה טיפים ורעיונות מועילים שיסייעו לכם לשפר את מעמדכם בריאיון, יכינו אתכם ליום עצמו ואף יסייעו להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל למשרה.

  1. למדו את הארגון – כל מידע שתוכלו לאסוף על הארגון, החברה או העסק בו אתם מתראיינים יעניק לכם נקודות זכות בריאיון. איך תעשו את זה ? פשוט מאוד, אספו מידע רלוונטי באינטרנט כמו למשל מתי החברה הוקמה, מהן המחלקות השונות שקיימות בה, מה תפקידה של כל מחלקה, כמה עובדים יש בחברה ועוד. ככל שתבואו מוכנים זה יראה על רצינות וכאשר ישאלו אותך שאלות כמו – מדוע אתה מעדיף לעבוד דווקא אצלנו, או מה אתה יודע על החברה שלנו, תוכל פשוט לשלוף את התשובה.
  2. הכינו שאלות על עצמכם מראש – יש המון שאלות שנחשבות למקובלות ונשאלות שוב ושוב בריאיונות עבודה. הכירו את אותן שאלות ובדקו האם אתם עונים עליהן בצורה נכונה. דוגמאות לשאלות מסוג זה:
  • מהן התכונות החיוביות בהן התברכת וכיצד הן יכולות לתרום לך בעבודה?
  • אילו תכונות שליליות שיכולות להוות מכשול קיימות אצלך באופי?
  • איך אתה מתמודד עם מצבי לחץ ? חשוב על דוגמא של מצב מלחיץ בעבודה איתו היית צריך להתמודד וכיצד התמודדת איתו?
  • מדוע עזבת את מקום העבודה הקודם שלך?
  • איפה אתה רואה את עצמך עוד 5 שנים ?

הכנה מוקדמת ומענה על שאלות אלה בצורה חכמה, אמיתית אך מצד שני תוך מחשבה תחילה תסייע לכם לעבור את הריאיון בהצלחה.

  1. ציפיות שכר- שאלת השכר עולה בכל ריאיון. מדובר בסוגיה שהיא מאוד אינדיוידואלית שכן גורמים רבים משפיעים על כך. האם זו המשרה הראשונה שלכם אחרי שסיימתם את התואר או שמא כבר צברתם ניסיון, מה בדיוק התפקיד אותו אתם הולכים לעשות – אלו ועוד ישפיעו על ציפיות השכר ועל השכר שתקבלו מהמעסיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *