שלא ימשכו אתכם בלשון! – לשון הרע ברשתות החברתיות

רוצים להבין מהי המשמעות של לשון הרע ברשתות החברתיות? כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא נמצא כאן עבורכם במאמר זה!

לשון הרע באופן כללי

לשון הרע, או הוצאת דיבה, זה מקרה שבו אדם נפגע כתוצאה מפרסום ברבים של אמירה בכתב או בעל פה. אותה אמירה פוגענית לא חייבת להיאמר או להיכתב בנוכחותו או לעיניו של האדם הנפגע, אבל אם הוא נחשף אליה ונפגע ממנה, יש לו עילה לתביעה בגין לשון הרע.

הקלות הבלתי נסבלת של לשון הרע ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות כבשו את העולם והן נכנסו כמעט לכל בית בכל רחבי העולם. יש בכך יופי גדול בשל האפשרות לתקשר עם אנשים במדינות שונות מעבר לים ולחדש קשרים ישנים. יחד עם זאת, לא כולנו מבינים את עוצמת החשיפה המתקיימת באופן שוטף ברשתות החברתיות ולכן, כאשר אנו כותבים משהו, מעלים תמונה או סרטון לרשת חברתית כזו או אחרת, עלינו לבחון היטב מה תהיה ההשפעה שלהם על האחר.

תופעת השיימינג

לאחרונה ישנה תופעה שנויה במחלוקת של שיימינג ברשתות החברתיות. מדובר על תופעה, אנשים מפורסמים ברשתות החברתיות ברגעים הקשים ביותר שלהם וכך יש פגיעה קשה בשמם הטוב. היות שכולנו מסתובבים לאורך כל שעות היממה עם טלפונים סלולריים עם מצלמה, כל אחד מאתנו עלול למצוא את עצמו מככב בתמונה או סרטון מביכים ומה שפעם היה פרטי, יכול כיום להיות ברגע אחד נחלת הכלל.

טיפול משפטי בבעיה

בדומה למדינות רבות בעולם, גם בישראל מערכת המשפט מכירה ברשתות החברתיות וביכולת של כל אדם להיפגע או לפגוע בשמו הטוב של אדם אחר והיא ערוכה לכך. למעשה, ישנם עורכי דין, המתמחים באופן מיוחד בתחום של לשון הרע ברשתות החברתיות ויכולים לתת ייצוג משפטי הולם הן למי שפגע והן למי שנפגע מכך.

לכן, במידה ואתם זקוקים לייעוץ משפטי מתחום זה חשוב לפנות לעורך דין מומחה ובעל ניסיון ספציפי בתחום, על מנת שיהיה מעודכן בכל החידושים ובכל פסקי הדין הרלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *