קבלת עובד חדש לחברה

זכויות עובד בהליך חברה בפירוק

עובדים בחברה שעומדת בפני הליך של פירוק מוצאים עצמם, לא אחת, מול חשש גדול, שמא הדבר יפגע בזכויותיהם. הליך של פירוק נדרש כאשר לחברה אין את ההון הנדרש להמשיך בפעילותה העסקית התקינה, מה שמוביל אותה למצב של חדלות פרעון. במצב כזה היא עשויה שלא לעמוד בהתחייבויותיה, ביניהן תשלום שכר, תשלום עבור פיצויים וכל מה שמגיע, למעשה, לעובדים. הליך כזה מצריך פנייה אל המוסד לביטוח לאומי כדי לממש את הזכויות המגיעות לעובדים על פי החוק ולעיתים גם סיוע של עורך דין.

אילו זכויות ביטוח לאומי מכסה לעובדים עקב פירוק חברה

כדי לשמור על זכויות עובד בחברה בפירוק נכנס לתמונה המוסד לביטוח לאומי, המסייע בכך. זכויותיו של העובד, המכוסות במקרים כאלה, הן הזכויות הבאות: פיצויי פיטורין, שכר עבודה (עבור 12 החודשים האחרונים), תשלום עבור שעות נוספות, דמי הבראה, פדיון ימי חופשה שצבר העובד ולא מימש, תשלום בגין הודעה מוקדמת, ביגוד אם הוא זכאי לכך, עמלות וגם דמי נסיעות.

מהי תביעת חוב של עובד במקרה של פירוק חברה ואיך זה מתבצע

כדי לקבל את התשלומים האלו, המגיעים לעובד על פי החוק במקרים של פירוק חברה, עליו להגיש תביעת חוב למוסד לביטוח לאומי. את התביעה ניתן להגיש באמצעות מערכת כונס הנכסים הרשמי, כאשר תחילה יש לקבל אישור מטעם האחראי לטיפול בהליך הפירוק ולאחר קבלת האישור, יועבר העניין לטיפולו של הביטוח הלאומי ולאישורו הסופי. משאישר המוסד לביטוח לאומי את תביעת החוב, יהיה זכאי העובד לממש את זכויותיו ויקבל את סכום הכסף המגיע לו (אותו סכום שלא שולם על ידי אותה חברה שבה עבד).

מהו סכום הגמלה אליו ניתן להגיע?

לכלל זכויותיו של העובד ישנה תקרה, העומדת על סך של 117,000 ₪. במידה ומדובר בסכום גבוה מכך, יוכל העובד לקבל את היתרה מכספי קופת פירוק החברה (כלומר, כל מה שמעבר ל-117,000 ₪). בנוסף, מכסה המוסד לביטוח לאומי את חובות קרן הפנסיה בסכום של עד 19,000 לכל עובד, כך שעובד שזכה בתביעה יכול לקבל סכום בגובה של עד 136,000 ₪ אם החברה שבה הוא עבד פורקה.

אילו מסמכים צריך לצרף לתביעה?

כדי להגיש את התביעה לצורך מימוש זכויות העובד במקרים של פירוק החברה, יש לאסוף ולצרף לתביעה את המסמכים הבאים: תלושי שכר (של 12 חודשי העבודה האחרונים), מכתב פיטורין, תדפיסי חשבון הבנק שאליו הועברה המשכורת בכל חודש, אישור מקופת הפנסיה במידה ומדובר גם בפיצויי פיטורין, יפויי כוח במידה והעובד מיוצג על ידי גורם אחר, טופס רישום נפש במקרים בהם העובד איננו תושב ישראל ואישור ניהול חשבון בנק אם חשבונו של התובע איננו מנוהל בישראל או במידה ומדובר בעובד זר. יש להקפיד לצרף את כל המסמכים הנדרשים כדי לזכות לטיפול מהיר וגם מקצועי ולהימנע מעיכובים מיותרים.

לסיכום,

עובדים בחברה הצפויה לעבור הליך של פירוק או עוברת אחד כזה בימים אלה ממש? כדי שתוכלו לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם על פי חוק ולא תפספסו דבר, מומלץ לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין, המתמחה בתחום זה. עורך הדין שייצג אתכם אל מול כל הגורמים הנדרשים, ביניהן החברה עצמה וגם המוסד לביטוח לאומי, ידאג לשמור על הזכויות שלכם ולממש אותן במהרה. יש לוודא, כמובן, שברשותו של עורך הדין שאליו פונים, כל הניסיון הנדרש לטובת הטיפול בתביעה וכן יכולת מקצועית ברמה גבוהה.

 

מרחבי הרשת…

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר רמי לוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *