לימודי קלינאות תקשורת

קלינאות תקשורת הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר ללימודים בישראל. אם גם אתם רוצים לעבוד בתחום ולסייע לאנשים עם בעיות תקשורת, לקויות דיבור והפרעות נוירולוגיות, זוהי הדרך שבה תוכלו להגשים את החלום.

תנאי קבלה

קלינאות תקשורת הוא תחום הנלמד במסגרת לימודי הפרעות בתקשורת. ברוב המוסדות זהו מסלול חד חוגי ומתקבלים על סמך שקלול של ממוצע הבגרות וציון הפסיכומטרי. ציון הפסיכומטרי הממוצע הנדרש כדי להתקבל למסלול הוא יחסית גבוה ולכן חלק מהמוסדות מציעים להחליף אותו בלימודי מכינה. חשוב לזכור כי תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד ומשנה לשנה ויש לברר באופן ספציפי מול כל אחד.

איפה ניתן ללמוד קלינאות תקשורת?

ישנם כמה וכמה מוסדות בארץ המציעים לימודי קלינאות תקשורת. המכללה האקדמית הדסה, אוניברסיטת אריאל, הקריה האקדמית אונו, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, מכללת מבחר וקמפוס שטראוס.

נושאי הלימוד

מטרת הלימודים היא להכשיר אנשי מקצועי מיומנים שיהיו מסוגלים לאתר, לאבחן, לטפל, לשקם, למנוע ולייעץ בנושא של הפרעות ולקויות בדיבור, בשמיעה ובבליעה. הלימודים מקנים ידע תיאורטי, קליני ומעשי בתחומים שונים של קשיי שפה לרבות ידע פיזיולוגי ונוירולוגי. בין הקורסים השונים תמצאו דוגמאות כמו הפרעות קול ותרגילי קול, קריאה מודרכת, שיטות טיפול וייעוץ, שיטות אבחון, נוירולוגיה, גנטיקה, הפרעות שפה בילדים ומבוגרים ועוד.

כמה זמן אורכים הלימודים?

הלימודים לתואר ראשון עורכים שלוש שנים וכמובן שאפשר לפרוס את התואר לתקופה ארוכה יותר במידת הצורך.

כמה זה עולה?

באוניברסיטאות (שאצלן תנאי הקבלה לרוב מחמירים יותר), עלות התואר תעמוד על כ-10,000 ש״ח. במכללות המחיר כבר עשוי לזנק לכפול מזה ואף יותר.

מדובר בלימודים מעניינים, מאתגרים ומעשירים שמקנים מקצוע מכובד ורווחי. שווה בהחלט להתאמץ למי שזהו החלום שלו.

עוד אתרים שיעניינו אותך:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם הסטארט אפ JAMA
מוקד תמיכה נפשית להורים לאחר לידה של עמותת ער"ן, בתמיכת חברת מטרנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *