עורך דין רשלנות רפואית

איך עורך דין רשלנות רפואית שומר על הזכויות שלכם?

העוסקים במקצועות הרפואה, ובפרט הרופאים, הקדישו שנים רבות ללימוד התחום ובעצם אף פעם לא מפסיקים לשכלל את יכולותיהם ולהמשיך להתמקצע. כל שמי שמטפל באדם אחר גם מודע לכובד האחריות, אולם כך גם ישנם למרבה הצער מקרים של רשלנות רפואית. אמנם מדובר במקרים מועטים מאוד, אולם כל אירוע שכזה עלול לגרום לנזק של ממש למטופלי/ת, הן פיזי והן נפשי, ועל כן בכל מקרה של סטייה מהותית מהסטנדרט המצופה מרופא סביר, כלומר כשמתרחשת רשלנות רפואית, עורך דין מנוסה הוא איש המקצוע הנכון לפנות אליו כדי לשמור על זכויותיכם.

כיצד מבחינים בין טעות לבין רשלנות?

חשוב לציין כי מקרים שבהם רופא גורם נזק למטופל בכוונה הינם נדירים שבנדירים, ובמרבית המקרים הרשלנות אינה מכוונת. יחד עם זאת היעדר כוונה לפגוע אינו רלוונטי, והדרך לקבוע האם מדובר בטעות או ברשלנות היא "מבחן הרופא הסביר" – אם הרופא פעל כפי שכל רופא סביר אחר היה נוהג, הרי שקרוב לוודאי שלא מדובר ברשלנות, אבל אם הוא חרג מדפוס פעולה סביר, הרי קרוב לוודאי שעורך דין מומחה לרשלנות רפואית יוכל לעזור לכם למצות את זכויותיכם ולקבל פיצוי בגין אותה רשלנות והנזקים שהיא גרמה להם.

האם מבחינת עורך דין רשלנות רפואית בהריון והלידה היא מקרה מורכב במיוחד?

כל רשלנות רפואית גורמת נזק ניכר למטופל/ת, ובפרט כך הדבר כשהפגיעה קשורה להריון או ללידה. עבור עורך דין רשלנות רפואית בהריון ובלידה הינה מקרה מורכב, רגיש מאין כמותו וכזה שמחייב מקצועיות גבוהה. בין המקרים הרווחים – פענוח שגוי של ממצאי בדיקות במהלך הריון, ביצוע ניתוח קיסרי באופן רשלני או אי ביצוע ניתוח שכזה למרות שהנסיבות מחייבות זאת, רשלנות בעת ביצוע לידת ואקום ועוד.

רשלנות רפואית במסגרת הליך אסתטי

מקרים רבים אחרים שבהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית הם בתחום הרפואה האסתטית. כשמתרחשת רשלנות רפואית במהלך ניתוח פלסטי עורך הדין יביא מומחים שיוכיחו כי ההליך הכירורגי התנהל באופן בעייתי שחורג מהנורמה הסבירה. סוג אחר של מקרים בהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית הוא כשלמטופל או למטופלת לא נמסר מלוא המידע הרלוונטי ועל כן הם לא יכלו למעשה לקבל החלטה מושכלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *