החלפתם מקום עבודה

החלפתם מקום עבודה? ייתכן שמגיע לכם החזר מס

אנשים רבים משלמים כנדרש מיסים לרשויות המס ופעמים רבות לא מודעים ולא מכירים את הזכויות שלהם. האם ידעתם למשל שבהחלפת מקום עבודה אתם זכאים להחזרי מס? בעבר החלפת מקום עבודה לא הייתה דבר שבשגרה, אבל בעידן של היום זהו מהלך די שגרתי. חשוב לדעת שהחלפת מקום העבודה זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר אצל שכירים שבגינה הם זכאים לקבל החזרי מס.

איך החלפת מקום עבודה משפיעה על גובה המס ומדוע?

הסיבה לכך שהחלפת מקום עבודה משפיעה על גובה המס המשולם ושלא פעם נגבה מס גבוהה מהנדרש היא, שנוצרים הפרשי שכר בין מקום העבודה הקודם לזה החדש. סיבה נוספת לזכאות להחזרי מס היא אם הייתה איזו תקופת מעבר בין מקום העבודה הקודם לזה שאחריו, תקופה שבה בעצם לא הייתה לשכיר כל הכנסה. במקרים כאלו בהחלט כדאי לפנות לגורם מקצועי שמבצע  החזרי מס לשכירים  והוא יוכל לעזור לכם ולעשות עבורכם חישוב מדויק מה גובהו של ההחזר שמגיע לכם ואילו טפסים יש למלא לשם כך.

חישוב המס הוא חישוב שנתי. בסוף שנת המס מקבצים את סך כל ההכנסות של העובד לאתה שנת מס ומהסכום הכולל גוזרים את גובהו של המס שהעובד צריך לשלם. כמובן שחישוב המס נעשה לפי מדרגות מס קבועות בחוק ועל כן גם כאלו הרלוונטיות לעובד עצמו. לא פעם, המעביד מנכה לעובד מס במקור, מס שמבוסס על משכורת שנתית זהה בסכומה. כשזה קורה, יש פער בין מה שהעובד שילם למה שצריך לשלם בפועל ופער זה נפטר כשמבצעים חישוב והחזר מס.

במקרה של החלפת מקום עבודה, קורה לא פעם שהמעסיק החדש יוצא מנקודת הנחה שהשכר זהה לשכר של המועסק במקום העבודה הקודם ולכן מחשב את התשלומים בהתאם. בחשוב כזה נוצרים פערים וחישובי מס שגויים היוצרים פערים בין המס ששולם בפועל לזה שצריך לשלם ולרבו זה לרעת המועסק. כפי שציינו בתחילה, גם מקרים בהם היה פסק זמן בין עבודות ותקופה ללא הכנסה בכלל, בחישוב השנתי דבר זה יבוא לביטוי ויפחית את המס שנדרש היה לשם ואז מגיעים למועסק החזרים.

מלבד הפרשי שכר בין שני מקומות העבודה או תקופת אבטלה, ישנם עוד מספר גורמים שלהם השפעה על זכאות להחזר מס למי שהחליף מקום עבודה. הפרשי שכר יכולים לנבוע למשל מחישוב שגוי של נקודות זיכוי והטבות במס שזכאי להן המועסק ובנוסף, במידה והייתה תקופת ביניים בין שני מקומות העבודה, ככל שתקופה זו הייתה ארוכה יותר, כך גדלים ההחזרים בגינה. יש לקחת בחשבון שאם התקבלו דמי אבטלה בתקופת הביניים, אז הם מחושבים כהכנסה ויחושבו כהכנסה בחישוב החזרי המס. גם פיצויי פיטורין ממקום העבודה הקודם, כאלה שלא פטורים ממס משפיעים על חישוב החזרי המס בחישוב השנתי.

עוד משהו שיעניין אותך:
עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השיווק שרכשה את חברת מובלין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *