שכר מינימום

מדוע כל כך חשוב שהעובד יחתים שעון נוכחות?

התחלתם את החברה שלכם כחברה משפחתית, קטנה ואינטימית. כל אחד מבני המשפחה הגיע לעבודה ועשה את המירב. מעולם לא חישבתם שעות עבודה אלא נשארתם מהנץ החמה ועד השקיעה. אך, ככל שהחברה גדלה העובדים שהצטרפו לעסק החלו לעבוד במשרות, לעבוד לפעמים שעות נוספות או להישאר גם בסופי השבוע. לעומת בני המשפחה שראו עצמם כחלוצים הבונים את העסק בשתי ידיים, העובדים שלכם (מסורים ככל שיהיו) עדיין רואים את העסק כמקום עבודה.

מה אומר החוק?

החוק בישראל השומר על זכויות העובד כמדינה דמוקרטית וסוציאלית מכתיב כמה שעות עובד יכול להיות במקום על מנת שהמשרה תוגדר כמשרה מלאה? כמה הפסקות מותר לו לקחת בכל יום והאם ניתן להעסיקו שבעה ימים בשבוע ללא יום מנוחה? כל החוקים הללו נועדו לשמור על זכויותיו של העובד ולמנוע מצב של ניצול. כאשר מתגלעת מחלוקת המגיעה לבית הדין לענייני עבודה, דו"ח השעות שמציג המעסיק יהיה ההוכחה לכך שעמדתם בדרישות החוק.

מתעדים את השעון בצורה דיגיטלית

כיום, העובדים אינם ממלאים את השעות שלהם על טבלה מודפסת כפי שהיה בעבר. השיטה הנכונה לתעד את שעות העבודה (כולל ההפסקות) היא באמצעות שעון נוכחות שעון דיגיטלי זה מופעל באמצעות כרטיסים המוחתמים באופן מכני או דיגיטלי ומתעד כמה שעות עבד כל אחד מהעובדים בעסק? מתי יצא להפסקות ואף ניתן לראות בו מתי העובד שהה בחופשה?

אם אתם לא מתחילים לשלב בעסק שעוני נוכחותיתכן ותעמדו בעתיד מול תביעות הנוגעות לשעות נוספות שהעובד טוען שנשאר בעסק ולא קיבל שכר נוסף או תביעות על העסקה בשעות הלילה המאוחרות בכל יום, העסקה בימי מנוחה, בחגים או בימים כמו יום הבחירות בהן מוענקות הטבות לעובדים.

שעון נוכחות דיגיטלי – מסייע לחשב את השכר

אם אתם בוחרים להשתמש בשעון נוכחות דיגיטלי תגלו כי דרך חישוב השכר של העובד הופכת להיות קלה יותר. עובדים המשתכרים לפי שעות מגישים בכל חודש את דו"ח השעות שלהם. אם הם מחתימים בצורה מסודרת אז ניתן להפיק דו"ח בסוף החודש הכולל את מכלול שעות העבודה. מחלקת הנהלת החשבונות שלכם תודה לכם אם תוסיפו את שעות הנוכחות שיחשב בדיוק של שניות את השעות בהן העובד היה בעבודה.

הגברת האפקטיביות של העובד

כאשר את מוסיפים שעון נוכחותלעסק, אתם מגבירים את האפקטיביות של העובד. אם כל הפסקת סיגריה בחוץ מחייבת החתמה של השעון ביציאה ובכניסה, העובד יקח פחות הפסקות כאלה על מנת לקבל משכורת גבוהה יותר. הוא יגיע בזמן לעבודה (בתשע ולא בתשע ועשרים) כי הוא יודע שהאיחור מקוזז ממשכורתו ואף ישמח לעבוד שעות נוספות אם הן מתועדות היטב.

לסיכום, החתמת שעות בעסק מאפשרת לכם לייעל את העבודה, לעמוד בדרישות החוק הנוגעות לשכר ולהקל על הנהלת החשבונות שלכם לחשב את המשכורות בסוף החודש.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין בישראל
משרד עורכי דין – שי פניני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *