התפטרות כפיטורין

שעות עבודה – כיצד לחשבן על פי חוק

כל עובד, העובד במדינת ישראל, זכאי לקבלת תשלום בעבור שעות העבודה. ישנן לא מעט הגדרות תפקיד ולכל תפקיד יש את כמות השעות אותן חייב העובד להשלים. ישנם תפקידים המחייבים את העובד בעבודה רצופה של 9 שעות, יש כאלו המחייבים אותו בביצוע משמרת אחת ביום בת 8 שעות למשך 6 ימים בשבוע ויש גם תפקידים שאינם מגדירים שעות כלל. מעבר לשעות אלו, כל עובד ובהתאם להסכם שנחתם עמו, יכול לבצע שעות נוספות וכיום מרבית העובדים מקבלים תשלום מראש בעבור שעות נוספות. הדרך הנכונה והטובה ביותר לחישוב שעות העבודה הללו, היא בעזרת שעון נוכחות. כך, זכויות העובד לא תפגענה ולא יוכל העובד להלין על אי תשלום או ניכוי תשלום בגין שעות, שלא בוצעו וגם המעסיק יוכל לדעת כי הוא משלם אך ורק בעבור השעות, שהעובד ביצע בפועל.

קצת על שעון נוכחות

חישוב שעות עבודה הוא אחד החישובים החשובים ביותר הן עבור העובד והן עבור המעסיק. מחד, אבוי למעסיק שלא ישלם בעבור שעות העובד, ומאידך הוי לעובד שלא יבצע את השעות המוטלות עליו. כפי שכבר רמזנו לעיל, ישנו פתרון לבעיית חישוב שעות העובד והוא מגיע בתצורת שעון נוכחות. שעון נוכחות יכול להגיע במספר תצורות, בין היתר: דיווח מקוון, טביעת אצבע, העברת כרטיס וכדומה. כל עובד, חותם בשעון כאשר הוא מגיע לעבודה וחותם בשעון כאשר הוא יוצא את העבודה. בסופו של חודש, מחולל פלט ובו כל השעות כניסה ויציאה של העובד. ישנם שעונים שיחשבו גם את השעות הנוספות, ידגישו חיסורים ויבצעו חישובים שונים כגון ממוצעים.

הגדרת השעון – שעון הנוכחות מקבל את ההגדרות שלו מהמעסיק ובהתאם יודע לחשב שעות עבודה לעובד ספציפי, לדוגמא: נניח ומדובר בעובד המוגדר בשעות עבודה שבועיות אך במידה ויעבוד בסופי השבוע או החגים, זכאי העובד לתשלום מוגדל יותר בהתאם לחוק ובהתאם להסכם, שנחתם עמו. כך יוצא שאם עובד סיים את מכסת השעות השבועיות שלו והגיע לשעות הסוף שבוע, שעון הנוכחות יחשב לו את השעות הנוספות על פי מה שהוגדר לו. ניתן להגדיר כי X שעות יחשבו בתוספת של 125% וכל שעה מעבר תחושב כ- 150%.

לסיכום, שעון נוכחות הוא הדבר החכם להציב בכל עסק המעסיק עובדים. מדובר בפתרון המעניק שקט נפשי ותעשייתי למעסיק ובאשר לעובד, מדובר בשעון אשר ידאג לכך שהתשלום שיקבל הוא ראוי ומותאם לשעות שביצע והכי חשוב, מדובר בשעון המגן על המעסיק מבחינת תביעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *