קורס פסיכומטרי לפני קריירה ועבודה

מוסדות השכלה גבוהה רבים דורשים ציון פסיכומטרי מסוים כחלק בלתי נפרד מתנאי הקבלה. מטרת הבחינה הפסיכומטרית הינה לשמש כמאין מנבא להצלחתו של התלמיד בתכנית הלימודים אליה הוא שואף. בחינה זו דורשת כל מיני סוגים של יכולות ולכן ציונים גבוהים בהכרח מעידים על יכולות לימוד גבוהות בהתאם לדרישה באוניברסיטאות השונות.

חשוב לדעת שאת ציון הבחינה משכללים יחד עם קריטריונים נוספים אותם בוחנים בשלבי הקבלה לתואר. אם ברצונכם להשתלב במסלול לימודים יוקרתי באוניברסיטה כמו רפואה, מנהל עסקים, ראיית חשבון או משפטים, יהיה עליכם להיבחן ולהשיג את הציון הרצוי בהתאם למוסד שבו אתם מעוניינים ללמוד.

ברוב מוסדות הלימוד, משקלה של בחינת הפסיכומטרי הינה 50% ולכן תלמידים רבים הנמצאים בשלב שבו הם מתכננים להשתלב במסלול לימודים אקדמי רואים בו חשיבות גבוהה. קיימות מגוון שיטות שבאמצעותן ניתן ללמוד ובחינה ולכל שיטה יתרונות וחסרונות.

  1. לימוד עצמי – ניתן לרכוש את ספרי הלימוד וללמוד אליה בעצמם. שיטה זו מומלצת בעיקר לתלמידים שהתנסו כבר במבחן, אך לא קיבלו את הציון אליו שאפו ולכן אם אתם מבצעים את הבחינה בפעם השנייה, השלישית או הרביעית, בהחלט ניתן ללמוד לבד.ניתן לבצע את תהליך הלימוד גם באמצעות האינטרנט על ידי רכישת תכנה מיוחדת. בכדי להצליח בשיטה זו יש לגלות אחריות ומשמעת עצמית גבוהה.
  2. קורס קבוצתי – שיטה זו היא הפופולארית ביותר כאשר הלימודים נעשים בכתה ובקבוצות קטנות. הלימודים מתחלקים לפי נושאים: מילולי, כמותי ואנגלית שאלו הם גם חלקי הבחינה בפועל. לכל חלק מקבלים ציון בנפרד כאשר במקביל נעשה שקלול כללי.
  3. לימוד אחד על אחד – ניתן ללמוד עם מורה פרטי בשיטת אחד על אחד ולהגיע לתוצאות טובות מאוד. כאן, בשונה מכתה, קצב הלימוד נעשה באופן אישי כאשר ניתן להתמקד באופן ספיציפי במקומות שבהם התלמיד מתקשה.

חשוב לזכור כי מדובר בלימודים שאינם פשוטים ודרוש זמן, סבלנות, התמדה ותרגול בכדי להצליח במיוחד במקצועות שבהם דורש המוסד האקדמאי ציון גבוה במיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *